Social Icons

Pages

Sunday, July 25, 2010

MOVIE : sorcerer apprentice vs Mantra




Last week sempat juga pegi layan wayang. First, tengok citer Mantra. hahahaha i'm going watching Malay movie?? Actually, citer ni jer yang ade nak masuk kul 10 mlm isnin lepas coz aku & kawanku tak leh nak balik umah sebab nak surprisekan bitrhday party housemate aku sorang lagi tu.. Takde ape nak wat tu yang layan tengok wayang kat Times Square.. huhuhuhu

Citer ni boleh laaa.. Cerita pasal pengamal ilmu hitam dan dendam.. Tak la best sangat but segi effect bagus.. Takpa laaa sokong filem melayu.. Aku bukan tak suka tengok citer melayu but ntahlaaa rasa cam membazir je gi tengok coz tak semua masuk ngan taste aku.. Even cerita Lagenda Budak Setan tu pun aku tunggu masuk Astro jew..huhuhuh

Next, Jumaat lepas gi tengok cerita Sorcerer Apprentice. housemate aku g tengok dulu khamis malam, then dia cakap best..aku pun pe lagi mengajak lerr kawan aku gi tengok. Ermm menarik cerita ni, jalan cerita yang simple but effect dia bagus. Lagi best masa part dia tunjukkan lagu dengan kilat tu.. best giller dan aku sekarang tergila kan lagu tema filem ni "Secret"- One Republic..

Cerita ni mengenai seorang ahli sihir (Baltazar) mencari pelatih untuk membunuh ahli sihir yang jahat. Memang kelakar dalam setiap plot cerita macam mana nak train si Dave ni.. Macam-macam halangan.. Nak tau lebih lanjut gi la tengok.. Best dan tak rugi.. 4.5 rate given to this movies.. Ermm yang bagus cerita ni mengaitkan ilmu sains fizik.. Like!!! hhehehe walaupun tak brape tau pasal fizik but good!!

2 comments:

~ ReD ~ said...

cter melayu ke english ke...asalkan seram, memang aku x layan. mau putus nyawa aku ..hahaah

Anonymous said...

kalo x berani tgk cerita seram,jgn la masuk tgk..membazir je byr duit wyg n plus citer melayu yg anda sendiri kurg sokong...hahaha

 

Disclaimer

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of avlcreative.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.
SorrY!! goMenDasaI.. Maaf.. Atas kecelaRuan Bahasa Yang digunakan.. Saya menulis mengikut keselesaan dan ayat2 yang terkeLuaR di waktu itu..hehehhehe