Social Icons

Pages

Tuesday, August 25, 2009

hadapi dengan senyuman...

Hadapi dengan senyuman
Semua yang terjadiBiar terjadi….
Hadapi dengan tenang jiwa
Semua... kan baik baik saja
Bila ketetapan Tuhan
Sudah ditetapkan
Tetaplah sudah….
Tak ada yang bisa merubah
Dan takkan bisa berubah
Relakan saja ini
Bahwa semua yang terbaik
Terbaik untuk kita semua
Menyerahlah untuk menang

bait-bait lagu hadapi denan senyuman inilah yang mmberikan kekuatan dalam aku mencari ketenangan dan menghadapi dugaan dari-Nya.. Sesunnguhnya dengan lagu ini dapat merubahkan pemikiran dari negatif kepada pemikiran positif.. Ye laahh dengan senyuman kita dapat memberikan kelegaan kepada orang yang risau kepada kita.. walau sebenarnya di hati ini masih berlagu sedih..hehehe sungguh bermakna lagu ni..dan mendamaikan.. lagi satu aku suka dengar lagu dewa airmata..sebab dengan lagu tu aku mampu melegakan hati yang tengah sedih..

Namun ubat yang paling mujarab apabila kita dilanda masalah dan juga tidak tenang hati adalah dengan mengamalkan zikrullah.. Apabila kita mengingati Tuhan sentiasa InsyaAllah akan selesai masalahnya.. Kerana ubat bagi segala masalah hati adalah dengan kembali denagan fitrah kita.. kembali dengan mengingati kejadian kita..Allah itu Maha Mengetahui dan lagi Menyayangi... Dia takkan biarkan kita menghadapi sesuatu dugaan yang kita tak mampu hadapi..

berbicara tentang senyum.. senyum adalah satu sedekah .. dengan satu senyuman mampu memikat hati seseorang yang kita tidak kenal.. dan juga dengan sebuah senyuman mampu meruntuhkan ego orang mungkin.. paling best dengan senyuman dapat memberikan awet muda kepada wajah kita.. muka nampak lebih muda ari usia sebenar..

Disebabkan oleh kes ragut itu, hari ni ade rezeki baru yang mungkin membawa aku kembali ke Putrajaya.. Ape dia.. nak tahu... tunggu je lah..sebab masih dalam perbincangan antara 3 penjuru ini.. Aku berharap dapat tukar sebab kos dan kemudahan pengangkutan dari Puchong senang nak ke Putrajaya.. Aku akan berusaha untuk ini..hehehehe

No comments:

 

Disclaimer

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of avlcreative.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.
SorrY!! goMenDasaI.. Maaf.. Atas kecelaRuan Bahasa Yang digunakan.. Saya menulis mengikut keselesaan dan ayat2 yang terkeLuaR di waktu itu..hehehhehe