Social Icons

Pages

Sunday, July 26, 2009

RIP for Allahyarham Yasmin Ahmad

Semalam (25 julai) jam 11.25 malam, perginya seorang lagenda dalam industri pengiklanan dan jua pengarah filem yang berbakat besar. Perginya beliau meninggalkan satu kenangan dan juga kehilangan seorang lagi anak seni yang sangat kreatif dan inovatif. Bagi aku, setiap kali iklan yang diarahkan oleh beliau amat menyentuh hati. Apatah lagi iklan hari raya. Setiap kali hari raya tak kira lah raya puasa, raya cina atau deepavalli mesti nak tengok apa hasil kreatif pengarah ini. Semua orang pasti tahu yang iklan Petronas adalah hasil karya beliau. mesti tertunggu-tunggu kat depan tv. even bila dah kerja dan tiada masa nak tengok tv, tapi bab iklan petronas mesti tanya kat kawan-kawan pasal ape tahun tu.
Bagi aku, semua hasil karyanya mempunyai mesej yang sangat menyentuh hati. Bila tengok mesti meleleh air mata. Semuanya berkisarkan tentang kekeluargaan. Sesuatu nilai yang makin kurang pada zaman ini. Bila kita semua tengok iklan ni, mesti akan teringat kat family masing-masing. Same to me!!!
Whatever, family come first. Even sometime we think enough that we didn't need anybody but please remember from where are u coming from???

Al-Fatihah buat allahyarham Yasmin Ahmad. Semoga ditempatkan di golongan yang beriman.Amin..

No comments:

 

Disclaimer

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of avlcreative.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.
SorrY!! goMenDasaI.. Maaf.. Atas kecelaRuan Bahasa Yang digunakan.. Saya menulis mengikut keselesaan dan ayat2 yang terkeLuaR di waktu itu..hehehhehe