Social Icons

Pages

Tuesday, August 26, 2008

suatu coretan hati

Hari ini aku masih lagi dalam menyiapkan diri untuk menjadi seorang yang tegas, garang dan yang paling penting aku tahu setiap ape yang aku buat selepas ini mesti akan dibenci oleh orang. Namun, bagi aku perkara utama dalam melaksanakan tanggungjawab yang telah diamanahkan aku terpaksa menjadi seorang yang boleh kata sekarang ni kejam dalam mengajar orang untuk berdisiplin dan memikirkan masa depan mereka. Tetapi, apakan daya mereka sendiri tak fikir masa depan mereka dan tidak bersungguh-sungguh dalam bekerja.

Memang perit dan pedih hati aku dalam aku menjalankan tugas. Aku kena terima setiap perubahan yang terjadi sekarang dan paling penting walau apa yang terjadi aku masih ade orang yang boleh support aku. Walaupun orang senang berbicara tentang apa yang kita lakukan namun risiko itu kita yang tanggung. Perit jerihnya akula yang merasa. Kadang-kadang bosan juga life sekarang ni, tapi terpaksalah terima. Bak kata somebody "even awak keje kat swasta atau kerajaan, situasi yang sama awak akan hadapi sebagai manager etc dalam menangani masalah pekerja. Cuma bezanya orang yang kita handle tu berbeza latar belakang dalam setiap masalah."

Bukan aku tak boleh nak handle tapi tekanan dalam menghadapi masalah ini seringkali membelenggu aku. Cuma apa yang aku harapkan agar Tuhan sentiasa memberkati rezekiku dan tunjukkanlah yang benar.

No comments:

 

Disclaimer

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of avlcreative.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.
SorrY!! goMenDasaI.. Maaf.. Atas kecelaRuan Bahasa Yang digunakan.. Saya menulis mengikut keselesaan dan ayat2 yang terkeLuaR di waktu itu..hehehhehe